‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde’ – recensie en winactie!

hoog-sensitieve-personen-in-de-liefde-recensie-en-winactieDe liefde, daar kan een een HSP’er zichzelf helemaal in op laten gaan. Maar ook de liefde kan overweldigend zijn, zeker voor iemand die Hooggevoelig is. Het boek ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde’ is een soort gids voor iedere HSP’er die ooit verliefd is geweest. Of zichzelf dit niet toe wil laten, omdat het zo overweldigend kan zijn.

De liefde… Het is niet altijd even romantisch, mooi, makkelijk of zelfs liefdevol als we verwachten. Ben jij hooggevoelig en loop je hier ook steeds tegenaan in je relaties? Dan is ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde‘ van Elaine N. Aron een handig boek voor jou. Het kan je helpen om meer inzicht te krijgen in jezelf en in je relaties. Hierbij wordt gekeken naar relaties met hooggevoelige en niet-hooggevoelige partners, want beiden kunnen lastig zijn. Er wordt dan ook behoorlijk diep ingegaan op die ‘lastigheid’ van relaties, en hoe je hier als HSP’er mee om kunt gaan. Dat kan heel prettig zijn om Hoog Sensitieve Personen in de Liefde - Elaine N. Aronte lezen, omdat het je en gevoel kan geven van ‘het kan wel’ als je het zelf misschien even niet meer weet. Iemand die hooggevoelig is kan helemaal opgaan in de liefde en intens van iemand genieten, maar hij of zij zich ook meer ergeren dan een ander aan wat een ander ‘gewone dingetjes’ zal noemen. Elaine N. Aron, die al meer dan 20 jaar onderzoek doet naar hoogsensitiviteit en meerdere boeken voor HSP’ers heeft geschreven, vertelt in dit boek hoe je toch tot een bevredigende en stabiele relatie kunt komen.

De psychologische wetenschap van HSP

Zoals alle boeken van Aron bevat ook ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde‘ veel wetenschappelijke en psychologische onderbouwingen en uitleg. Persoonlijk vind ik dat er interessant, maar je moet er wel van houden. Ook staan er een aantal testjes in het boek die je zelf kunt doen en waarvan je de uitslag kunt vergelijken met psychologische onderzoeken die Aron eerder met anderen heeft uitgevoerd. Dit kan een hoop inzicht geven.

Niet hooggevoelig?

Aron heeft het boek geschreven voor HSP’ers, maar ook mensen die niet hooggevoelig zijn kunnen er wat aan hebben om ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde‘ te lezen. Iedereen zal er wat aan hebben.
Niet in de laatste plaats omdat er steeds meer mensen hooggevoelig blijken te zijn. Niet alleen jij, maar ook jouw partner kan een van die mensen zijn.

Voor partners van HSP’ers

Ben je een partner van en hooggevoelig persoon, dan kan ik je dit boek ook zeker aanraden. Het geeft je meer inzicht in jouw partner en waarom hij of zij op bepaalde manieren kan reageren en zich op een bepaalde manier kan voelen die jij misschien niet helemaal begrijpt.

Win het boek ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde’

Spiritueelinfo mag deze Valentijnsdag 3 exemplaren van ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde‘ van Elaine N. Aron weggeven! Wil jij kans maken? Laat dan in een reactie onder dit artikel weten waarom je het boek wilt hebben en wellicht ben jij straks en van de winnaars. Je kunt reageren tot en met 28 februari.

Waarom wil jij ‘Hoog Sensitieve Personen in de Liefde’ in jouw boekenkast?

18 antwoorden
  1. Hans
    Hans zegt:

Ik wil dit boek erg graag lezen omdat het bij zojuist qua liefde ontzettend is misgegaan. De liefde van mijn leven heeft me verlaten, juist dóór hsp. Ze kon zich niet meer vinden in mijn reacties op de vele, vele prikkels die ik ontving en waar ook ik het vaak heel moeilijk mee had en heb.

Beantwoorden
  2. Sanne
    Sanne zegt:

Ik zou dit boek heel graag willen winnen omdat ik heel graag op dit gebied wil leren omgaan met mijn hsp. Heel mijn leven ervaar ik hierin teleurstelling. De ene keer doordat ik overstroom van contact energie of erotische energie waarbij ik , maar meestal de ander door overweldigd raakt. De andere keer zijn er teveel energieën of storende dingen om er een goede ervaring van te kunnen maken. Graag zou ik deze punten willen leren beheersen en ik hoop dat dit boek mij op weg kan helpen.

Beantwoorden
  3. Peggy Schöner
    Peggy Schöner zegt:

Goedemorgen,
    Hoogstwaarschijnlijk is mijn partner HSP en ik toch wel. We zijn bijna 10 jaar samen met 3 kids. Ik vind het vaak erg moeilijk om overeind te blijven. We hebben al 2 jaar relatietherapie, dus dit boek zou een welkome aanvulling zijn en wellicht biedt het zoveel inzicht dat we kunnen stoppen met de therapie.
    Liefs,
    Peggy

Beantwoorden
  4. inge heldens
    inge heldens zegt:

Een geweldig boek om meer inzicht in mezelf te krijgen en voor een nieuwe toekomstige partner .
    Weet eigenlijk nog maar net dat ik hooggevoelg ben , wist niey beter als dat ik pms had , door mijn scheiding en vooral hoe ik hier op reageerde werd mij steeds meer duidelijk en uiteindelijk gestest …
    Noem mezelf dam ook een volledoge metamorfose die groeit ..

Beantwoorden
  5. Tristan
    Tristan zegt:

ben zelf hsp. Begrijp vaak mezelf niet meer. Kan erg gemakkelijk gekwetst worden. Vind het nou eenmaal niet bepaald een verrijking in mijn leven eerder een kwelling. Zou heel erg graag een gebruiksaanwijzing van mijzelf ontvangen. Zou ook goed zijn voor mijn vrouw. Ben genoeg gekwetst in mijn leven

Beantwoorden
  6. Annelies
    Annelies zegt:

Oeh, echt een boek voor mij…Liefde + hsp + ik = één grote uitdaging! Heb al een ander boek gelezen van E. Aron en dat bracht veel inzichten. Hopelijk dit boek net zo!

Beantwoorden
  7. S. Bakker
    S. Bakker zegt:

Ik zou graag het boek willen winnen, omdat ik niet zo veel relaties heb gehad en ik graag wat tips zou krijgen om beter met relaties om te gaan. Groetjes Sasja

Beantwoorden
  8. Fleur
    Fleur zegt:

Ik zou het boek erg graag winnen. Ik ben nog jong, 23, maar ik vind liefde één grote uitdaging. Zoveel overweldigende gevoelens waar ik soms totaal geen raad mee weet. Ik heb haar andere boek ook en het was fijn om wat punten van herkenning te lezen. Ik probeer mn hs als een kracht te zien en vanuit daar te leven, maar in relatie tot anderen en vooral niet hsp’s is dit soms erg lastig! En daarnaast lees ik graag, dus een boek zou ik erg leuk vinden om te winnen 🙂

Beantwoorden
  9. Carlyn Messelaar
    Carlyn Messelaar zegt:

Wat een leuke winactie! Dit lijkt me een heel interessant boek. Ik zou dit boek heel graag willen lezen omdat ik denk dat het mij duidelijkheid en inzichten kan geven in mijn liefdesrelatie(s). Ik heb momenteel een relatie met een niet-hoogsensitief persoon en ondanks we van elkaar houden merk ik dat er vaak onenigheden ontstaan doordat hij mijn reacties of mijn manier van doen en denken in veel dingen niet begrijpt. Dit boek kan mij helpen mezelf en mijn hsp in de liefde beter te begrijpen maar het kan hem ook helpen hoe hiermee om te gaan. Als we beiden die duidelijkheid en tips uit dit boek kunnen halen, denk ik dat we hier samen veel sterker van worden. Elkaar accepteren maar ook echt begrijpen, dat is heel belangrijk in een relatie.

Beantwoorden
  10. Angelique
    Angelique zegt:

Na een relatie van 22 jaar met een zeer hoog gevoelig persoon, waaruit ik ook 3 heel hoog gevoelige kindjes heb mogen krijgen, wat ik niet meer volhield. Heb ik nu sinds 7 maanden een nieuwe relatie weer met een zeer hoog gevoelige man. Zelf ben ik ook hoog gevoelig en mijn binnenste zegt mij dat mijn huidige vriend en ik samen zijn gekomen met de reden dat wij elkaar ‘nodig’ hebben in onze verdere leven. Vandaar dat ik ontzettend graag dit boek zou willen winnen!. 😉

Beantwoorden
  11. Angel
    Angel zegt:

Na 22 jr mijn leven gedeeld te hebben met een zeer hoog gevoelig persoon, waar ik 3 ook heel hoog gevoelige lieve kindjes bij hem mogen krijgen, heb ik nu weer een relatie met een zeer hoog gevoelig persoon!. Nu blijkt na paar soort of healing sessie’s dat ik zelf ook hoog gevoelig ben en bepaalde gave bezit. Ik zou graag het boek willen winnen, zodat wij misschien wat gezelliger met elkaar door het leven kunnen gaan! 😉

Beantwoorden
  12. Charlotte
    Charlotte zegt:

Alles wat met spiritualiteit te maken heeft boeit me. Ik leer nog steeds iedere dag bij. Door dit boek kan ik nog meer leren, want vragen heb ik nog zoveel…

Beantwoorden
  13. Leonie
    Leonie zegt:

Meedoen aan een ‘winactie’ waardoor ik meeding een boek te WINNEN -> is “Súper Leuk”! De ‘kinderlijke’ spanning vol verwachting of ik gezien wordt áls dė unieke reactie, tot de ontknoping en de euforie van het winnen is een heerlijke energie boest die ik iedereen gun.
    Het boek klinkt bijzonder, maakt me nieuwsgierig én is mogelijk een heldere spiegel, ik heb zo ’t gevoel dat….

Beantwoorden
  14. Sandra
    Sandra zegt:

Ik zou het boek graag willen winnen omdat ik na al het harde werk voor het overwinnen van mijn ptss en angst stoornissen ik nu al weer 5 jaar single ben. Gewoon omdat ik er niet meer aan wil beginnen om mijn gehaalde werk weer af te laten brokkelen. Ik ben erg heftig door mijn hsp en ik ben ( ja ik weet het fout ) bang dat ik weer onderste boven word gehaald door een relatie.

Beantwoorden